Kamenná chata - Polom
Cyklo
  Foto |
 Autor: Pavel Zubek  Celkem km: 90  Datum:  17.6.2007

Horská cykloetapa v Beskydech.

Již dlouho jsme si nevyjeli s kolegy z práce na kolech někam dále. Tak jsme se rozhodli pro horskou etapu do výšky 950 m.n.m. k bývalému horskému hotelu Tetřev, který se rozpadá čím dál tím rychleji. Strašně smutný osud známého místa! Ale už se proslýchá, že jej koupila ocelářská velmoc Mittal Steel. Tak uvidíme.

Sraz si dáváme v neděli v 9:30 v Oldřichovicích na Línii.

Tak si tu s Erčou stojíme a čekáme a nikdo nikde. Asi po 10 minutách dorazí Vašek, z kterého leje jako z konve, prý opravoval kolo a ostatní jeli dál. On je ztratil a proto se je snažil dohnat. Netušil, že je předjel, jelikož oni sjeli ze stanovené trasy a tam Pavel dostal defekt. Takže se muselo lepit a odjezd do Oldřichovic se musel pozdržet až na desátou hodinu.

Ve složení: Já, Erča, Petra, Vašek, Jirka a Pavel projíždíme Milíkovem a z Bocanovic do Dolní Lomné šlapeme na klasickou energetickou přestávku v místní cukrárně.
Počasí je přímo skvělé. Není moc teplo a z pod mraků sluníčko často vykukuje.

Vracíme se trochu zpět a začínáme u tratě ČD stoupat lesem pod Skalkou po zásobovací silnici na Polom. Začátek je krutý, ale zhruba po 2 km se dostáváme na vrstevnici a to se pak jede už docela dobře. V jedné části je dokonce výsek lesa, tak obdivujeme výhledy na Malou Fatru a na slovensko-polská pohoří.

Konec silnice je opět prudký, dokonce část výpravy sesedá z kola a tlačí je zhruba 300 metrů vedle sebe.

Po 11 km jízdy po horské silnici jsme dorazili k Kamenné chatě, kde si kupujeme vrcholové pivo a zeleňačku. Chvíli kecáme a odpočíváme, já přijímám hovor na mobil. Až po skončení jsem zjistil, že jsem na slovenské síti a kredit jsem celý vyždímal. Stálo mi to za to?!
Poté odjíždíme na Severku, dále na Skalku a lesní cestou sjíždíme k spodní stanici vleku na sjezdovku Severka. Po chvíli jsme v Dolní Lomné, odkud již po silnici klesáme níže do Jablunkova a pak podél železnice přes Bystřici do Třince, do restaurace U Dogy na závěrečné pivko.
Já s Erčou jsme dnes ujeli 63 km, ale těšíňáci budou mít 90 km.
Akce se vydařila, počasí přálo. Všichni byli spokojeni.