Slavíč
  Foto | Mapa | Profil tratě |
 Autor: Pavel Zubek  Celkem km: 48  Datum: 5.6.2003

Třinec - Kozinec - Ostrý - Slavíč - Dolní Lomná - Třinec

Je krásné ráno, zalité slunečními paprsky. Na dnešek hlásí až 32 °C. Na horách bude příjemných 25 °C. Vyjíždíme s Rumkem v 8:00 do Oldřichovi na Kozinec.
Od autobusové konečné zastávky kola tlačíme až pod chatu na Kozinci. Odtud vede nová lesní cesta na Ostrý. Pokračujeme v tlačení kol. Pot z nás jenom crčí. Trička můžeme ždímat. Ještě, že jdeme lesem ve stínu. Dostali jsme se do výšky 800 m.n.m. Začínáme už na kole projíždět některé úseky. Děláme první fotky s výhledy na okolní krajinu.
Aá! Chata na Ostrém! Liduprázdno! Odpočinek při malém pivu pomáhá zregenerovat síly na další postup vpřed. Říkám Rumkovi, že to není konec naší cesty, ale že se pokračuje až na Kamenitý nebo na Slavíč. Moc se mu to nepozdává, ale bere to.
Jedeme tedy na Slavíč! Lesní pěšinky jsou dobré a my na favoritkách jedeme v kuse z Ostrého až na Slavíč. Prostě si jízdu vychutnáváme. Na Kalužném jsou samé louže a na Kamenitým samé kameny.Názvy jsou docela trefné.
V Kolářově chatě Slavíč si dáváme vrcholové pivko a polévku.Ta je tady opravdu skvělá. Pak si děláme pár fotek, kecáme s několika cyklisty, kteří jsou na horských kolech a nás obdivují.
Dáváme se na ústup a lesní cestou, která je dlouhá 5 km, přijíždíme do Lomné. Jsme na asfaltu. Do Třince nám schází 25 km. Fouká protivítr, ale je to pořád z kopce, takže se jede na nejtěžší převod.
Cesta rychle uběhla a krásná vyjížďka je za námi. Celkem jsme ujeli 48 km. Zvláštní je to, že z Třince na Slavíč po horách to je 18 km a ze Slavíče zpět, ale po silnici, to je 30 km!